دولت
کد خبر : 1357
جمعه - 19 شهریور 1400 - 15:38

سریال افتتاح‌های صوری در ایلام/ این قسمت: ورزشگاه شهید کولیوند

یکی را گفتند:عالم بی‌عمل،به چه ماند؟گفت: به زنبور بی‌عسل

لابد شما هم این حکایت را شنیده‌اید، اما آیا می‌توانید مثال دیگری با این مضمون بزنید؟

این گزارش قریب به همین مضمون است: روایت افتتاح یک ورزشگاه فوتبال شهید کولیوند دره‌شهر، بدون چمن…

ماجرا از آنجایی شروع شد که این ورزشگاه همزمان با چندین و چند طرح مختلف در روزهای پایانی دولت دوازدهم افتتاح شد اما پس از مدت کوتاهی دادستانی نسبت به پلمپ آن اقدام کرد.

کمتر از ۴۰ درصد پروژه تکمیل شده بود

سهراب‌زاده دادستان دره‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از حدود یک ماه قبل از پلمپ ما بررسی آن را در دستور کار قرار داده بودیم ولی علیرغم این که کمتر از ۴۰ درصد این پروژه تکمیل شده بود در هفته دولت این مجموعه افتتاح شد.

وی ادامه داد: پس از این مسئله، شخصا به همراه پلیس آگاهی و کارشناسان مربوط از این چمن بازدید کردیم و کارشناس رسمی دادگستری تایید کرد که این چمن نامرغوبی است و بخش اعظمی از آن از بین رفته است و ممکن است سبب آسیب‌دیدگی ورزشکاران شود که در همین راستا برای حفظ سلامت ورزشکاران دادستانی شهرستان اقدام به پلمپ این مجموعه کرد.

چمن تخریب شده بود

کمالی مسوول ورزش و جوانان ایلام گفت: یکی دو سال است که به دلیل بارندگی‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی پایین رفته است و هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد غلظت آب و شوری آن خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با آزمایش‌هایی که از آب مورد استفاده برای آبیاری چمن به عمل آمده است مشخص شده که آب مشکل شوری دارد و باعث تخریب چمن شده است.

کمالی ادامه داد: در همین راستا قرار است نسبت به شیرین سازی این آب به وسیله ترکیب آن با آب شیرین اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: چمن در دست پیمانکار بوده است و تصاویر مربوط به زمان کشت این چمن موجود است که نشان می‌دهد چمن در ابتدا سبز و یکدست بوده؛ اما بعد از این که چمن رشد کرد و چند بار قیچی شدن مشخص شد که چمن رو به زرد شدن می‌رود و در همان زمان هم کارشناسان مربوطه از این چمن بازدید کردند و مشخص شد که چمن دچار انگل شده که پس از انجام مراحل انگل کشی بخشی از این چمن آسیب دید و از بین رفت.

کمالی گفت: کاشت چمن زمان مخصوص به خود را دارد و پیمانکار تعهد دارد که نسبت به ترمیم این چمن در زمان مناسب اقدامات لازم را به عمل آورد که در دستور کار قرار دارد و به یاری خدا در مهر ماه سال جاری این اقدام عملی خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص فاز دوم این ورزشگاه هم به محض تأمین اعتبار ما آمادگی داریم تا طرح را به پیمانکاری دیگر جهت تکمیل واگذار کنیم.

اینجاست که مسوولین باید به خاطر داشته باشند گاهی قبول نقطه ضعف‌ها برای مردم قابل پذیرش‌تر از دستاورد سازی‌های سیاسی است.

این قبیل رفتارها سبب بدبینی مردم نسبت به دولت و زیر سوال رفتن سایر اقدامات مفید دولتمردان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/