امنیتی و دفاعی
کد خبر : 1348
جمعه - 19 شهریور 1400 - 15:35

۶ تن مرغ قاچاق در ایلام کشف شد

سرهنگ حسین نجفی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان های ملکشاهی و چرداول هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، ۲ دستگاه کامیون حامل مرغ زنده را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ملکشاهی با اشرافیت اطلاعاتی و هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، یکدستگاه کامیون را متوقف و در بازرسی انجام شده، مقدار سه تُن و ۴۸۰ کیلوگرم مرغ زنده را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان  ایلام یادآور شد: ماموران انتظامی شهرستان چرداول نیز در ابتدای شهر آسمان آباد، یکدستگاه کامیون را متوقف و از بازرسی از بار خودرو مقدار ۲ هزار و ۸۱۰ کیلوگرم مرغ زنده را کشف کردند.

وی تاکید کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و بمنظور سیر مراحل قانونی به همراه محموله های کشف شده، برای تعیین تکلیف تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در ایلام 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز در استان خبر داد.

سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: بمنظور اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی اخبار اطلاعات واصله مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از محله‌های شهر ایلام موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی پس از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند موتور سیکلت قاچاق را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ کیانی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری چهار سوداگر مرگ در ایوان 

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از دستگیری چهار سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سعید عالی پور گفت: بمنظور برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه با هنجار شکنان و حفظ سلامت جامعه، طرح ارتقا و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان اجرا شد.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، چهار سوداگر مرگ را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر کردند و از آنان مقادیری از انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی ایوان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، یادآور شد: این طرح در آینده نیز ادامه دارد و با سوداگران مرگ و عرضه کنندگان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.