اقتصاد
کد خبر : 1298
سه شنبه - 16 شهریور 1400 - 13:20

اشتغال بیش از۱۶ هزار نفر در بخش تعاون در ایلام

«شکراله شیرخانی » در گفت‌وگو با ایلام ۵۳، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۳۰۸  شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت‌ها و اتحادیه های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است.

وی گفت:  این مجموع تعاونی ، هم اکنون ۲۰۵۳ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر نیز دراین تعاونی ها مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: ۱۱۰۱ تعاونی در بخش کشاورزی معادل ۳۳ درصد، بخش خدمات ۹۱۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۶۰۲ تعاونی در استان فعال است و با احیاء و راه اندازی مجدد شرکت های تعاونی نیمه فعال و غیرفعال که بیشتر ناشی از عدم وجود سرمایه در گردش است زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳ هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخش طیور در طول سالیان گذشته ۱۵۴ تعاونی مرغداری گوشتی در استان ثبت کرده که از این تعداد ۱۳۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تقریبی تولید سالیانه ۸.۸هزار تن گوشت سفید در حال فعالیت هستند.

شیرخانی ادامه داد: بیش از ۱۹۶ واحد گاو شیری و پروار بندی بره و گوساله با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۱۰۲۴ نفر در استان به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد ۱۱۲ واحد فعال و مابقی در انتظار تخصیص تسهیلات هستند.

وی گفت: تعاونی های بانوان ۲۰ درصد کل تعاونی های استان را تشکیل می دهند و بیشتر تعاونی های این بخش در گرایش های فرش دستباف و پوشاک فعال هستند.

انتهای پیام