دسته‌بندی نشده
کد خبر : 1279
پنجشنبه - 11 شهریور 1400 - 14:41

در خرید از فضای مجازی دقت کنید

سرهنگ “فرزاد یاسمی” اظهار کرد: در پی مراجعه  یکی از شهروندان تحصیل کرده به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام مبنی بر کلاهبرداری از وی،  بلافاصله این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این مالباخته با وعده وعیدهای دروغین یکی از اعضای گروه های فضای مجازی در مورد خرید لوازم آشپزخانه و همچنین تعریف و تمجید های یکی از اطرافیان اقدام به خرید می کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: این شخص که قصد تهیه یک دستگاه ظرفشویی به صورت قسطی را از گروه مورد نظر داشته است، بر اساس اعتماد بی‌پایه و اساس و همچنین تعریف‌های دوست و همکارش، مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به حسابی که از طرف آن گروه اعلام شده واریز می‌کند.

یاسمی خاطرنشان کرد: مالباخته عنوان داشت پس از واریز وجه، دریافت کننده وجه از تحویل کالا خودداری و گوشی خود را نیز جوابگو نبوده است.

وی گفت: کارشناسان مرکز مشاوره  با شگردهای خاصی توانستند این کلاهبردار را شناسایی و مبلغ مورد نظر را از وی که در یکی از شهرستان های استان سکونت داشت دریافت و به حساب مالباخته واریز کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام دنیای فضای مجازی فریبنده است و حتی می‌تواند افراد تحصیل کرده و آگاه را نیز فریفته خود کند به مردم توصیه کرد به  تبلیغات فریبنده و دروغین در فضای مجازی توجه نکرده و خریدهای خود را از طریق مراجع قانونی و معتبر انجام دهند.

وی با بیان اینکه در تمامی کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان، مراکز مشاوره ای دایر است و به هم استانی های عزیز ارائه خدمات می کنند، گفت: در این مراکز، خدمات روانشناسی و مشاوره ای با موضوعات خانوادگی، روانشناختی، تربیتی و … توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی انتظامی استان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

سرهنگ یاسمی یادآور شد: علاوه بر مراجعه حضوری، سامانه پلیس پاسخگو نیز با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ برای کسانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند فعال است و این سامانه در طول هفته به استثناء روزهای تعطیل و در ساعات اداری جوابگوی تماس گیرندگان خواهد بود.

انتهای پیام