پیشخوان
کد خبر : 1245
سه شنبه - 1 تیر 1400 - 16:26

بازگشت به ریل کار ۵۶ تولیدی در ایلام

صبح امروز علی دهقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حوزه رفع موانع تولید ستاد پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال است و تاکنون ۵۶ واحد تولیدی را روی ریل کار بازگشت داده‌ایم.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف یک نهاد مردمی است افزود: در کنار دستگاه قضایی پرونده‌هایی که پیچیدگی کمتری دارند به صلح و سازش می‌انجامد و ۳۲ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه نیز منتهی به صلح و سازش می‌شوند.

رئیس کل دادگستری ایلام گفت: ۱۴ فقره پرونده قتل عمد با تلاش این شورا منتهی به مصالحه شده است.

دهقانی افزود: در رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق قریب به صد در صد مختومه داشتیم و همچنین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را نیز پانزده درصد کاهش داده‌ایم.

وی ادامه داد: در استان‌ها به واسطه عقبه‌ای که در این سنت حسنه وجود داشته است همواره تلاش شده با آیین‌های محلی استان اختلافات را حل کنند.

دهقانی با بیان اینکه در قوه قضاییه ۴۰ سامانه هوشمند راه اندازی شده است افزود: در دستگاه قضایی و دادگستری استان سامانه‌های هوشمندی جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها راه اندازی شده که کمک به تسریع روال دادگستری و جلوگیری از تجمعات کرده است.

وی ادامه داد: سند تحول که امروز به عنوان نقشه راه در دستگاه قضایی است با تغییر شخص نیز پابرجاست و انجام می‌شود.

دهقانی گفت: امروز هر شخصی می‌تواند ظرف کمتر از ۴۸ ساعت گواهی عدم سو پیشینه را با اپلیکیشن عدالت همراه دریافت کند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا در شعب استان دادرسی الکترونیک و از راه دور فراهم آوریم و یا در سامانه این زمینه فراهم است که کسی دفاعیات خود را بدون مراجعه به دادگستری اعلام کند.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: وجود زندان در مرکز شهر آسیبی جدی در حوزه اجتماعی بود که در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته پس از ۱۹ سال به بیرون از شهر منتقل شد؛ سرانه هر زندانی در ایلام ۷ متر بود که با انتقال زندان به ۱۱ متر افزایش یافت.

وی افزود: حدود صد درصد دادرسی زندانیان در استان ایلام الکترونیکی شده؛ همچنین در حوزه ثبت اسناد و املاک تلاش بر تثبیت مالکیت بوده و اکنون ۸۰ درصد از اراضی ملی تثبیت شده است.

دهقانی گفت: با توجه به راه اندازی پزشکی قانونی در شهرستان‌های مختلف استان، در دهلران و دره‌شهر نیز سالن کالبد شکافی هم راه اندازی شد.