رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

در پی انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۳۷ چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایلام۵۳، علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه ای را با دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه منعقد کرد.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: تفاهم‌نامه‌ی مذکور بین اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که به موجب آن وزارت آموزش و پرورش ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اختصاص داد تا ۳۷ زمین چمن مصنوعی و ۵ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای برای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان ایلام با اولویت مدارس مناطق محروم استان ساخته شود.

درویشی ادامه داد: این پروژه ها تحت عنوان طرح شهید سلمیانی و در راستای افزایش سرانه‌ی ورزشی و توجه بیشتر به مناطق محروم و کم برخوردار ساخته و ابعاد زمین چمن مصنوعی ۱۷ در ۳۲ متر و نیز ابعاد سالن ورزشی ۱۹  در ۳۲ متر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این فضاهای ورزشی در بازه‌ی زمانی کوتاه مدتی ساخته و به بهره‌برداری می رسند، گفت: با توجه به ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و به منظور رشد و ارتقای آموزش و سلامت دانش آموزان، با اجرای برنامه‌هایی که داریم به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان استان هستیم.

علی درویشی در پایان افزود: ورزش و فضاهای ورزشی یکی از مولفه‌های اصلی و مهم در پرورش استعداد‌های دانش آموزان است و قطعا استفاده از ظرفیت های ممکن برای ایجاد اینگونه فضاها در دستورکار ما بوده و امیدواریم که با انجام این اقدامات در آینده شاهد اعتلا و پیشرفت دانش آموزان استان ایلام در عرصه‌های مختلف ورزشی باشیم.

اخبار مرتبط