محیط زیست
کد خبر : 1159
دوشنبه - 20 اردیبهشت 1400 - 13:23

پتروشیمی ایلام به دستگاه قضا معرفی شد

غلامرضا ابدالی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر آلودگی آب رودخانه چوار، شرکت پتروشیمی ایلام در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور کارشناسان این اداره کل از خروجی تصفیه خانه فاضلاب پتروشیمی تا محل تلاقی ورود پساب پالایشگاه به طول تقریبی ۵/۵ کیلومتر مورد نمونه برداری و پایش قرار گرفت.

وی افزود: پس از نمونه برداری و آنالیز پساب خروجی پتروشیمی، مشخص شد بر اثر آلودگی آب ناشی از پساب مجتمع، بیش از چندین هزار قطعه انواع ماهیان و سایر آبزیان تلف شده‌اند.

ابدالی با تاکید بر اینکه بلافاصله محیط زیست بعد از اینکه متوجه موضوع شد، ورود پیدا کرد و پرونده قضایی برای شرکت پتروشیمی تشکیل داد، افزود: شرکت پتروشیمی ایلام برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ایلام معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حفاظت از محیط زیست و حیات وحش استان با احدی تعارف نداریم و با کوچکترین تخلفات شکار و صید برخورد قانونی لازم را به عمل خواهیم آورد.

ابدالی تصریح کرد: موضوع آلودگی پتروشیمی در ماه‌های اخیر همواره در دستور کار پایش این اداره کل قرار داشته و موضوع تا رفع کامل مشکلات پساب خروجی مجتمع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/