بهداشت و درمان
کد خبر : 1074
چهارشنبه - 15 اردیبهشت 1400 - 13:49

ضرورت بازنگری جایگاه مامایی در نظام سلامت

ماماها با تحمل لحظه های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌نمایند. مامایی هنری که علم را به خدمت می‌گیرد تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارد.

گستره فعالیت ماماها از سطوح مشاوره و مراقبتهای دوران بلوغ، بارداری، زایمان، غربالگری و…. است و این امر نشان دهنده اهمیت این حرفه در نظام سلامت کشور است و نامگذاری یکی از ایام سال بنام آنان، در جهت قدرشناسی و پاسداشت خدمات این قشر زحمتکش و دلسوز می‌باشد.

روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت ملی و تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این گروه از همکاران و توجه به دیدگاه و انتظارات آنان است.

جامعه مامایی به عنوان یکی از اعضای خانواده سلامت کشور به واسطه مهارت، دانش، ایثار اخلاص و معنویات خویش همواره نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده‌ها بوده و به ویژه با توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده در جهت تامین سلامت مادر و کودک؛ مایه مباهات نظام سلامت به شمار می آیند.

اینجانب ‌روز جهانی ماما را به همه تلاشگران جامعه مامایی در سطح استان و به ویژه ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی ایلام که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

انتهای پیام/