مجلس
کد خبر : 1036
دوشنبه - 13 اردیبهشت 1400 - 15:15

ایلام در رتبه اول گرانترین استان‌های کشور قرار گرفت/ معیشت مردم قربانی بی‌تدبیری مدیران اقتصادی شد

علی‌اکبر بسطامی گفت: بر اساس اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰؛ استان ایلام در رتبه اول گرانترین استان‌های کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۸/۱ درصد در حالی به ایلام رسیده است که هم اکنون بی‌برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان کاملا مشهود است.

این نماینده مردم خاطرنشان کرد: متاسفانه همه امور استان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و همین هم بهانه خوبی برای پوشش کم‌کاری در سایر حوزه‌ها شده است.

وی افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردم و از سوی دیگر تورم افسار گسیخته حاکم و تبدیل شدن این استان به عنوان گرانترین کشور، به شدت مردم را در تنگناه قرار داده و این در حالی است که مدیران دستگاه‌های اقتصادی برنامه مناسبی نیز برای خروج از این شرایط ندارند.

بسطامی با انتقاد شدید از این وضعیت، از استاندار و مدیران اقتصادی استان خواست؛ برنامه‌های خود را برای مهار تورم، کنترل قیمت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین راهکارهای مشخص برای حمایت از تولید و برداشتن موانع فرا روی فعالان اقتصادی از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.

وی ابراز داشت: نمایندگان مردم استان نسبت به این مسئله که مستقیم با معشیت مردم ارتباط دارد، بی‌تفاوت نخواهند بود.

گفتنی است؛ براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰ به ۴۹.۵ درصد و نرخ تورم میانگین ۱۲ ماهه به ۳۸/۹ درصد رسید که تورم در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.