اقتصاد » دولت
کد خبر : 981
دوشنبه - 6 اردیبهشت 1400 - 12:56

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت برخی کالاها / ۳۴ تُن برنج در شهرستان دهلران توزیع می‌شود

مهدوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهلران صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار ایلام۵۳ با بیان اینکه قیمت مواد خوراکی و لبنی در شهرستان دهلران با افزایش روبرو بوده ؛گفت: تیم‌های بازرسی ما به صورت روزانه فعال هستند و در این راستا گشت های مشترک نظارتی را با دستگاه‌های متولی مانند تعزیرات، اتاق اصناف و … داریم. وی ادامه داد: در چند وقت اخیر باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان، یکی از اهداف عمده‌ی گشت‌های ما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی معطوف بوده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۰ پرونده‌ی نظارتی برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل شده است که در مجموع ارزش ریالی آن‌ها به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می رسد. مهدی همچنین گفت: در طرح نوروزی امسال نیز ۶۴ پرونده برای واحد های متخلف به ارزش ریالی حدود ۷۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

مهدوی ابراز داشت: تا کنون تعداد ۳۲ جواز تاسیس واحد صنفی و تعداد ۵۳ پروانه بهره‌برداری در شهرستان دهلران صادر شده است.

وی گفت: تعداد واحد‌های فعال در شهرک صنعتی دهلران ۳۶ مورد و تعداد واحدهای غیرفعال و تعطیل در این شهرک ۱۷ مورد است.

مهدوی بیان کرد: شهرک صنعتی شهرستان دهلران دارای مشکلات زیرساختی است و سیل در سالهای گذشته نیز به واحدهای موجود در این شهرک آسیب زیادی وارد کرده است. مهدوی در ادامه گفت: امنیت شهرک، روشنایی، آسفالت جاده‌ی ورودی و داخل شهرک، حصارکشی اطراف و قدیمی و فرسوده بودن فضاها از جمله مشکلات شهرک صنعتی دهلران است که می‌بایست مرتفع گردند.

مهدوی رئیس اداره صمت شهرستان دهلران در پایان افزود: در ماه مبارک رمضان اقلام مختلفی بین مردم شهرستان دهلران توزیع شده است که میتوان به ۳۴ تُن برنج سهمیه، ۳ تن گوشت، ۱۰ تُن شکر، ۲۳ تن قند اشاره کرد. مهدوی با اشاره به توزیع اقلام در نوبت‌های دیگر گفت: هفته‌ی آینده نیز ۳۴ تُن برنج سهمیه بل نرخ مصوب دولتی (۱۸۵ هزار تومان) در سطح شهرستان و با اولویت روستاها و بخش‌ها توزیع خواهد شد.