رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یکی از موضوعات بسیار مهم در امر توسعه و پیشرف هر منطقه ای، اهلیت داشتن مدیران آن منطقه در منصب و جایگاهی است که بدان گماشته شده‌اند و البته این مفهوم به نوعی یک قرائت از عدالت است که هر چیز باید سر جای خود قرار گیرد.

محمد صحرایی سرپرست روابط عمومی استانداری ایلام؛معمولا با تغییر دولت‌ها شاهد تعویض مدیران در سطوح مختلف هستیم. در این راستا به همان اندازه که چینش مدیران در جایگاه تخصصی توام با تجربه مرتبط با ظرفیت های یک منطقه اتفاق بیفتد، می توان انتظار بهبود عملکرد در آن منطقه را نیز داشت.

در این میان امروز با شکل‌گیری دولت سیزدهم، حضور دکتر حسن بهرام نیا استاندار جدید ایلام با تخصص دکتری برنامه ریزی جغرافیای شهری و تجربه حضور چند ساله در وزارت نفت به عنوان سرپرست مهندسی و ساختمان طرح سلمان شرکت نفت، سابقه ده ساله مسئولیت در وزارت کشور(جایگاه فرماندار و معاون سیاسی استاندار)، عضو سه ساله کمیسیون انرژی مجلس دهم و ایضا آشنایی با ظرفیت ها و تنگناهای استان به سبب سابقه حضور در سمت معاونت سیاسی و امنیتی استان، می توان به فعل و انفعالات مثبتی در آینده پیش روی استان امیدوار شد.

به دیگر سخن با توجه به ظرفیت های عظیم استان در حوزه مرزی، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، می توان با راهبری و مدیریت یک دانش آموخته جغرافیا که تجربیات بسیار خوبی هم در حوزه انرژی، سیاسی و امنیتی و آمایش سرزمینی دارد به آینده ای روشن چشم داشت.

با این حال آن چه که در این مدت کوتاه از برآیند کارها و اقدامات استاندار حال حاضر ایلام استنباط می شود این است که وی با یک نگاه عملیاتی، امور استان را تا حصول نتیجه به دقت پیگیری، رصد و راهبری می کند.

دکتر بهرام نیا به اتکای ظرفیت‌های موجود و با آسیب شناسی وضعیت‌ها، در پی راه‌حلی برای عبور از موانع پیش روی استان است تا صرفا به جای رفع تکلیف و انجام روزمره کارها، برنامه ها و کارهای خوبی در راستای رفع موانع و مشکلات مردم تعریف و اجرایی نماید.

در جریان سفرهای استاندار ایلام در دهه مبارک فجر به شهرستان های مختلف استان و در حین افتتاح پروژه های مختلف، شاهد نگاه تخصصی و دقت نظر ایشان نسبت به ملاحظات فنی و مهندسی در اجرای طرح ها از جمله در مراسم افتتاح یک باب فضای آموزشی در ایلام، سالن ورزشی در شهرستان بدره و جاده قاضی خان به بدره بودیم و با تعیین ضرب الاجل خواستار رفع مشکلات و اعلام گزارش توسط دست اندرکاران مربوطه شد.

نماینده عالی دولت در استان در سفر به شهرستان هلیلان نیز مادامی که برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مزار شهدای گمنام می رود و شاهد بنای آسیب دیده می شود به مسئولان مربوطه دستور می دهد متناسب با شأن و منزلت شهدا این یادمان را تا قبل از عید نوروز احیا و مرمت کنند.

دکتر بهرام نیا که در نشست‌های مختلف بارها بر ایجاد یادمان‌ها [به عنوان نماد ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام] در خور و شأن شهدا تاکید کرده بود [از آن جمله در دیدار با رئیس جمهور خواستار توجه ایشان به این موضوع مغفول مانده در سفر به استان شده بود] این بار در صحنه عمل این رویکرد معنوی را پیگیری نمود.

مثال دیگر از عملیاتی بودن نگاه نماینده عالی دولت در استان، به دغدغه‌های امروز دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات مردم در این شرایط سخت به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه برمی گردد.

در این زمینه بر اساس گزارش دریافتی از وخامت حال چند خانواده ضعیف در شهرستان ملکشاهی، بلافاصله به همراه مدیران ذیربط به منطقه سفر می کند و ضمن پیگیری و اقدام عملی در جهت رفع مسائل و مشکلات آنها زمینه ساز آزادی یک مددجوی بدهکار زندانی در آستانه وهه فجر انقلاب اسلامی می شود و دل این خانواده‌های محروم و نیازمند را نیز شاد و خوشحال می کند.

و اما چهارمین سکانس از نگاه عملیاتی استاندار ایلام را می توان در پیگیری وضعیت پخت نان به عنوان قوت لایموت مردم، از حضور در میدان تا آوردن نان مصرفی بر سر میز خدمت و بررسی و ارزیابی آن به نظاره نشست.

دکتر حسن بهرام نیا که بر طبق بررسی ها و گزارش های دریافتی، شخصا به اتفاق مدیران دستگاه های ذیربط از نانوایی‌های سطح شهر ایلام بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند کمی و کیفی پخت نان و نحوه ارائه به مردم قرار گرفت. وی در این بازدید ضمن ارائه تذکرات لازم به متصدیان، از وضعیت و کیفیت نان استان ابراز نارضایتی کرد و آن را در شان مردم شریف استان ندانست.

وی بلافاصله با حضور فرمانداران استان و اعضای شورای آرد و نان استان، تشکیل جلسه می دهد و در این نشست ضمن بحث و گفتگو درخصوص بررسی های صورت گرفته برای بهبود کمی و کیفی نان در استان ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین می کند.

استاندار ایلام در ادامه فرمانداران را موظف نمود به صورت میدانی وضعیت آرد و نان شهرستان‌‌های محل خدمت خود را رصد و پایش کنند و در پایان ماه، نمونه نان پخت شده که تحویل مردم می گردد را همراه خود به جلسه شورای آرد و نان استان بیاورند.

و امروز بعد از گذشت یک ماه این اتفاق افتاد و فرمانداران با نمونه نان پخت شده در شهرستان در جلسه شورای آرد و نان استان حاضر شدند و بعد از ارائه گزارشات، کیفیت نان مناطق مختلف استان توسط هیئت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

استاندار ایلام در پایان این کش و قوس ‌ها اظهار داشت اگرچه وضعیت نان قدری بهتر از گذشته شده، اما هنوز نسبت به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. از این رو مجدد به فرمانداران و دستگاه های متولی ماموریت داد ظرف دو ماه نسبت به استانداردسازی محل پخت نان و به روز سازی تجهیزات لازم اقدام نمایند و من بعد به صورت ماهیانه از وضعیت آرد و نان شهرستان‌ها ارائه گزارش نمایند.

مخلص کلام اینکه، امروز وقتی تجربه، تخصص و امور پیش روی مدیران توام با هم در یک راستا قرار می گیرد، در روند خدمت رسانی تسهیل ایجاد می شود تا با حضور میدانی مسئولان، شاهد یک رویکرد عملیاتی در انجام کارها باشیم که حاصل آن رفع مسائل و مشکلات مردم و بالا رفتن بهره وری در امور است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط