رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

افزایش ۳۰ درصدی تعداد گردشگران به استان/افزایش تلفات جاده‌ای در استان/ ضرورت توجه ویژه به زیرساخت های جاده ای استان/ لزوم حضور میدانی بیشتر عوامل ستاد خدمات سفر در صحنه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ایلام ۵۳، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست شورای راهبری سفرهای نوروزی استان که با حضور غیوری مشاور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد با عنوان این مطلب که اگر چه تلفات ناشی از تصادفات بالا بوده اما این نافی زحمات و تلاش های مجموعه اعضاء ستاد خدمات سفر در استان نیست، اضافه کرد: مجموعه زحمات دوستان قابل تقدیر است اما لازم است در عرصه ی میدانی حضور بیشتر و چشم گیر تری باشد تا ان شاء الله پایان سفرهای نوروزی را با کمترین نگرانی جاده ای دنبال کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام به واسطه ی جاذبه های گردشگری، تاریخی و توریستی و فرهنگی و هنری یکی از مقاصد مهم گردشگران در ایران است گفت: امثال شاهد افزایش ۳۰ درصدی گردشگران به استان بوده ایم.

وی در ادامه خواستار توجه بیش از پیش صنعت گردشگری در استان شد و گفت: ایلام علاوه بر جاذبه های طبیعی و آثار باستانی و یادمان های دفاع مقدس به جهت همجواری با عتبات عالیات و تبدیل شدن به قطب اربعین دارای موقعیت ویژه ای در کشور است.

دکتر بهرام نیا در ادامه از سفر به کشور عراق در پایان هفته خبر داد و گفت: در پایان هفته ملاقاتی با استاندار دیاله عراق و انشاءالله درمان مبارک رمضان هم با استاندار واسط در آن کشور دیدار خواهیم داشت و به زودی میزبان استاندار میسان خواهیم بود مضافاً اینکه در سه ماه گذشته میزبان استانداران دیاله و واسط نیز بوده‌ایم.

وی افزود: تلاش های خوبی در راستای افزایش مناسبات فی مابین دو کشور و ایران و عراق در سطح استانداران صورت گرفته است و در این راستا دنبال فعال سازی بازارچه های سه گانه هستیم.

استاندار ایلام در ادامه بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۴۸ تیم در اختیار پلیس راه قرار گرفته گ و ۹۲ تیم هم خود پلیس راه داشته، گفت: علی رغم اینکه به طور متوسط در هر ۷ کیلومتر یک تیم مستقر شده است اما فوت ۱۷ نفر در حوادث جاده ای آمار بالایی است.

وی در ادامه گفت: بخشی ناشی از اشتباهات خود راننده است به عنوان مثال در یک جاده‌ی فرعی ما شاهد ۴ کشته بودیم که خطای فردی باعث این تصادف شده بود.

وی افزود: بخشی از این تلفات جاده‌ای هم ناشی از جاده های استان بوده که لازم است وزیر راه و شهرسازی و راهداری به این موضوع توجه کنند و نقاط حادثه خیز را اصلاح نمایند تا شاهد کاهش تلفات جاده ای در استان باشیم.

دکتر بهرام نیا در پایان بر اهتمام جدی همه اعضای درگیر در ستاد خدمات سفرهای نوروزی برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند تلاش همگانی و فرهنگ‌سازی است و امیدواریم در فضای پیش رو شاهد هیچ گونه تلفات جاده‌ای در استان نباشیم.

گفتنی است در این نشست مقرر شد در پیچ های خطرناک بنا به تشخیص پلیس راه با نصب علائم هشدار دهنده ۱۰ کیلومتر سرعت خودروها کاهش یابد.

اخبار مرتبط